Jak se správně pojistit?

na některých věcech se nevyplatí šetřit

Poslední roky nám ukazují spoustu důvodů proč se nechat pojistit. Samozřejmě je otázka pojištění daleko složitější, převážně kvůli tomu, že není pojištění jako pojištění. 

Právě v posledních měsících se na povrch dostala velká spousta případů lidí, kteří sice byli pojištěni, ale nekvalitně. Pojišťovna si našla vždy právoplatný důvod, proč pojistku nevyplatit a lidé poté s velmi nepěknou historkou končí na ulici. 

Nedávné průzkumy dokonce ukázaly, že podpojištěná je každá 2. domácnost nebo dům v ČR!

Samozřejmě, že ne vždy je to takto tragické, ovšem proč spoléhat na pojistku, kterou Vám vyjednává někdo, kdo má pramalý zájem, aby byla pojistka kvalitní? 

Pokud máte jakékoliv dotazy, či si jen chcete nechat zkontrolovat, jestli jsou Vaše smlouvy aktuální a kryjí Vaši domácnost správně, neváhejte mě kontaktovat!

Co je to vlastně podpojištěnost?

Podpojištěnost je stav, kdy je ve smlouvě sjednána nižší pojistná částka než je hodnota předmětu pojištění, ať už je to soubor věcí movitých (např. domácnost) nebo nemovitost.

Vzniká velice snadno a v dnešní době trápí více něž 50% pojistných smluv. Vznikne tak, že jsem si svůj majetek nechal pojistit před 10ti lety a myslím si, že dnes moje pojistka stále stačí. OMYL před 10ti lety cena stavby nového domu zcela určitě neodpovídala ceně stavby v dnešní době a právě proto se dnes děje, že váš majetek často bývá podpojištěn a opravdu zásadně.

Dejme si příklad – máme rodinný dům. Ten má hodnotu v nové ceně 6 000 000 Kč, pojistná částka musí být tedy vyšší než 6 000 000 Kč, pokud je nižší nastává stav podpojištěnosti.

Není to ale jen o podpojištěnosti nemovitostí a celkově Vašich majetků. V dnešní nepředvídatelné době je určitě dobré myslet i na životní pojistku – povězme si něco i o ní.

Životní pojištění kryje především rizika ohrožující zdraví a život. Je konstruováno tak, aby vyplacené plnění v případě úrazu nebo invalidity pojištěnému ulehčilo řešit následné složité životní situace, nebo v případě jeho smrti zabezpečilo rodinu či blízké. 

Životní pojistku by si proto měl zřídit především ten, kdo je v rodině výdělečně činný a je jejím živitelem. Pokud není pojištěn, může vystavit rodinu neřešitelným problémům. Životní pojištění není spořící produkt, jak si mnozí mylně myslí. Vždy je na prvním místě pojistná ochrana a možnost spoření je až druhořadá – i když dnes se většina pojistek sjednává se spořící nebo investiční složkou a v poslední době je největší zájem právě o investiční pojištění. 

DSC_0013

A proč bych ten "někdo" měl být zrovna já?

Již pět let se živím jako finanční poradce. První tři roky své činnosti jsem byl spíše učeň. Poté jsem si v oboru dal chvilku „pauzu“ s prostorem na studium vysoké školy, zde jsem ale zjistil, že obor v kterém jsem se angažoval před studiem mně naplňuje a dává mi velký smysl. Bylo to možná i pro to, že jsem kolem sebe začínal vnímat lidi, co si sjednávali produkty horem dolem bez správných informací, co a jak přesně funguje. Vlastně - proč by si člověk měl zjišťovat jaký produkt finančního trhu jak pracuje? Rozhodl jsem se tu bojovat za správnost finančních produktů. Stejně tak jako rozbité auto opravuje mechanik, tak rozbitý rodinný rozpočet a jeho zajištění opravuji já David Kašpar Váš finanční poradce.

Jak bude naše spolupráce probíhat?

První kontakt

Cílem našeho prvního kontaktu není vymyslet řešení, jak být bohatý, ani jakým způsobem se dobře pojistit a dokonce ani jaká bude nejlepší hypotéka. Naše první setkání a nebo kontakt má za účel vysvětlit vám, jak se spolupráce se mnou funguje a nabídnout vám prostor na to ověřit si mé znalosti a moji profesionalitu. Nikdy nedělám nic k čemu nemám patřičné licence a co nevím v tom se vzdělám do další schůzky.

Druhé setkání

Pokud náš první kontakt neproběhne osobně, tak náš druhý kontakt již ano. Zde již přejdeme k řešení konkrétních věcí a konkrétní problematiky. Představuji možnosti, kde jsem schopen pro vás co udělat a kde by pro vás byla možnost zlepšit vaše finanční zázemí a zároveň doufám, že z této naší schůzky každý klient odejde moudřejší a již ho žádný institut nebude schopen napálit na „výhodné“ nabídce. Cílem této schůzku je najít oblasti, které vás jako klienta zajímají a těm se věnovat. Přeci pokud řešíte hypotéku nebudeme pojišťovat vašeho domácího mazlíčka.

Třetí setkání

Zde vám dle předchozí schůzky prezentuji návrhy konkrétních řešení, nyní již v číslech a konkrétních myšlenkách. Naše debata má mít za výsledek vyladění detailů a usazení konkrétních myšlenek v konkrétních číslech. Pokud se v návrhy zalíbí a nebudou v nich žádné nesrovnalosti domluvíme se na kompletaci smluv a na jejich podpisu.

Čtvrtá káva

Zde se již jedná o formality, vše s vámi znovu zrekapituluji a pokud vzejdou jakékoliv dotazy, tak je zodpovím a vyjasním. Po této schůzce odcházíte obohaceni o znalosti a ideálně nastavený finanční produkt.

Napište mi!

Ulehčete si život

Proč jakoukoliv otázku na poli financí řešit s finančním poradcem? Stejný typ otázky mi vždy přišel i ten: „Proč jezdit s autem do servisu?“, jednoduše proto, že se v oboru pohybuji každý den a opravdu vím kam s daným problémem a mám představu, kde bude i jeho řešení. Věci řeším okamžitě a vždy dám jasnou odpověď, namísto planých slibů. Se mnou zkrátka každý ví hned na čem je.